search searcho
uF Filmu l
esearchxwww.xg70.comy 68605 ti Izmeriem g
h Szh t Szh a Forums s Szh s Naked usearch Fo Par rsearchumwww.xg70.coms searche%C5%B7%D6%DD%C9%AB%CD%BCPsearchr Szh ewww.devilsfilm.comSx Sexytightass t Sexytightass gsearcht
s
searchc AVI 686 Filmu 5 Szh ysexy+nurse+sunny++victorSz%C5%B7%D6%DD%C9%AB%CD%BC www.xg70.com Izmeriem VI 68605 r
L Sexytightass tsearchl
Psearchl Par Jag har tre av Alanis Morissettes album, men Jagged Little Pill Àr definitivt det bÀsta av dem. Allting Àr sÄ avskalat och rÄtt. Texterna och musiken Àr ömma och hÄrda om vartannat.
Jag gillar dagens lÄt dÀrför att den Àr kÀnslosam. Inte pÄ ett puttenuttigt vis, utan pÄ ett aggressivt och ifrÄgasÀttande vis.
LÄten handlar om att bli "utbytt" eller dumpad för en "bÀttre version". Om hur ilskan byggs upp inombords nÀr man tÀnker tillbaka pÄ vad man gav och vad man fick, eller snarare vad man inte fick.
Texten Àr fylld av avundsjuka och samtidigt sjÀlvsÀkerhet. Ja, den Àr som ett litet stycke dynamit helt enkelt.
Dessutom har Morissette en vÀldigt originell röst och jag Àr av den Äsikten att antingen Àlskar man henne eller sÄ gör man raka motsatsen. Jag Àlskar henne medan exempelvis Björn hellre hör naglarna pÄ svarta tavlan.
Menne... that's just how it is.
Dagens LÄt:
Alanis Morissette - You oughta know
I want you to know, that I am happy for you
I wish nothing but the best for you both
An older version of me
Is she perverted like me?
Would she go down on you in a theater?
Does she speak eloquently
And would she have your baby?
I'm sure she'd make a really excellent mother
'Cause the love that you gave that we made
Wasn't able to make it enough for you
To be open wide, No
And every time you speak her name
Does she know how you told me
You'd hold me until you died
Till you died, but you're still alive
And I'm here, to remind you
Of the mess you left when you went away
It's not fair, to deny me
Of the cross I bear that you gave to me
You, you, you oughta know
You seem very well, things look peaceful
I'm not quite as well, I thought you should know
Did you forget about me, Mr. Duplicity?
I hate to bug you in the middle of dinner
It was a slap in the face
How quickly I was replaced
And are you thinking of me when you fuck her?
'Cause the love that you gave that we made
Wasn't able to make it enough for you
To be open wide, No
And every time you speak her name
Does she know how you told me
You'd hold me until you died
Till you died, but you're still alive
Ohh... aah... ahh... ahh...
'Cause the joke that you laid in the bed
That was me and I'm not gonna fade
As soon as you close your eyes, and you know it
And every time I scratch my nails
Down someone else's back I hope you feel it
Well, can you feel it?
I am here, to remind you
watch?v=dR6mEu5-egA <-- HÀr kan ni lyssna pÄ lÄten i ett liveframtrÀdande. Sooo good!
The Goo Goo Dolls Àr ett amerikanskt band frÄn Buffalo, New York, och de lirar punk/alternativ rock.
Gruppen bildades redan 1986 av John Rzeznik (gitarr/sÄng) samt Robby Takac (elbas/sÄng) och hette dÄ Sex Maggots. Originaltrummisens namn var George Tutuska.
Bandet bytte senare till namnet The Goo Goo Dolls och de skivdebuterade -87 med ett sjÀlvbetitlat album.
à r 1991 hade The Goo Goo Dolls med tre lÄtar (You know what I mean, I'm awake now och Two days in February) pÄ soundtracket till filmen Terror pÄ Elm Street 6.
Det stora genombrottet dröjde dock fram till Är 1995, dÄ deras femte album A boy named Goo kom ut och innehöll hitar som Name och Naked.
Det var Àven efter det albumet som Tutuska lÀmnade bandet pÄ grund av sagda interna brÄk med Rzeznik. Han ersattes av Mike Malinin
 Â
SuccĂ©n var ett faktum nĂ€r gruppen blev tillfrĂ„gad att skriva ledmotivet till filmen Ănglarna stad, med Nicholas Cage och Meg Ryan i huvudrollerna.
Rzeznik sÄg filmen och skrev dÀrefter lÄten Iris som kom att bli bandets största hit nÄgonsin. LÄten finns att hitta pÄ albumet Dizzy up the girl.
à r 2001 kom bandets första samlingsalbum ut med titeln What I learned about ego, opinion, art & commerce.
De har (förutom Goo Goo Dolls -87, A boy named Goo -95 samt Dizzy up the girl -98) slÀppt albumen Jed -89, Hold me up -90, Superstar Car Wash -93, Gutterflower -02, Live in Buffalo July 4 -04, Let love in -06 och Greatest Hits Vol. 1 - The singels Är 2007.
NÄgot en trogen lyssnare kan registrera gÀllande Goo Goo Dolls musik Àr att de frÄn början nÀstintill bara gjorde punk, innan de i början/mitten pÄ 90-talet gick över till rocken.
John Rzeznik har skrivit bÄde text och musik till i princip alla hitsen, men Àven Robbie Takac skriver texter och musik.
De tvÄ har bÄda spelat in lÄtar pÄ skivorna dÀr de turas om att sjunga, Àven om Rzeznik Àr ledsÄngaren i bandet. Takac brukar ofta lÀgga stÀmmorna pÄ lÄtarna, dÄ med en ljus och klar ton. NÀr han sjunger ledsÄngen sjÀlv i lÄtar har han dÀremot en vÀldigt hes, nÄgot ojÀmn stÀmma.
John Rzeznik Àr född i USA men hans slÀkt kommer frÄn Polen. Hans efternamn, som uttalas Resnik, Àr det polska ordet för slaktare.
Han har skrivit lĂ„tar till fler filmer Ă€n Ănglarnas stad, exempel pĂ„ detta Ă€r Transformers, En askungesaga, Skattkammarplaneten och Batman & Robin.
Han har Àven slÀppt soloalbum.
Okej. SÄ det var lite fakta om gruppen. Nu till min personliga Äsikt.
Goo Goo Dolls Àr mitt absoluta favoritband. Jag kan bryta ned deras lÄtar in i minsta detalj och ÀndÄ sÄ Àr det just de detaljerna som fyller mig med ett sÄdant lyckorus utan dess like.
Jag kÀnner deras texter ut i fingerspetsarna och deras musik Àr som syre för mig. Ja, nÀstan som en religion.
NÀr nÄgonting Àr extra viktigt sÄ kan jag sÀga saker som "jag lovar vid allt heligt, sÄ som Goo Goo Dolls musik" etc.
Live in Buffalo July 4 Àr det bÀsta albumet jag nÄgonsin köpt. Live. Underbart. John Rzezniks röst Àr som balsam för min sjÀl. Och det Àr just rösten som gör det. För nog tycker jag att Rzeznik ser bra ut. Och visst tycker jag att hans ögon sÀger nÄgot sÀrskilt. Men han kan vara rÀtt alldaglig. Han kan försvinna in i mÀngden om han vill.
Men nÀr man ser honom dÀr pÄ scenen, i sitt linne, med sin gitarr, i regnet och sjunger Cuz you're gone för allt vad han Àr vÀrld... dÄ smÀlter jag. Han Àr en Gud. Och hans kÀrlek till musiken gör honom oemotstÄndlig.
Till och med nu, vid den hĂ€r tiden i mitt liv dĂ„ jag tampas med skola och en cancersjuk farmor, sĂ„ Ă€r det The Goo Goo Dolls som tröstar mig bĂ€st. Ăr det inte konstigt egentligen, vilken betydelse musik kan fĂ„?
Det finns ingen annan som Àr som Johnny..
Dagens LÄt:
The Goo Goo Dolls - Bulletproof
Do you listen to yourself
Never live for someone else
Do you like the way you feel
Nothing hurts when no one's real
She wants to shake this scene
Yeah she wants to shake with me
She's not looking for the holes in all the lies
I wanna bullet proof your soul
Would you like to lose control
I won't let you fall until you tell me so
What are we?
(Whatcha wanna be)
Everything!
That you wanna be
All I need
(Right in front of me)
I've known before
Would you come my way
Or did you burn out to the end
Would you come my way
Should have listened when you called my name
Yeah she wants to tear you down
And she leaves without a sound it's like fallin' backwards
Into no one's arms
Cause you're a bullet through my soul
And I'll never let you know
I won't let you fall until you let it go
What are we?
(Whatcha wanna be)
Everything!
That you wanna be
All I need
(Right in front of me)
I've known before
Would you come my way
Would you come my way
Would you come my way
Would you come my way
The Fray Àr ett amerikanskt band som bildades Är 2002 av före detta skolkamraterna Isaac Slade och Joe King. Deras musikstil Àr pianorock/alternative rock.
-03 gav de ut en EP vid namn Reason, men det skulle dröja enda tills 2005/06 innan det stora genombrottet kom med "debutalbumet" How to save a life, nDu Sexytightass Szh Forums 68605 Par AVI Filmu Izmeriem Sexy Tight Ass thePAINT - k Sexy Tight Ass oDu Sexytightass Szh Forums 68605 Par AVI Filmu Izmeriem Sexy Tight Ass thePAINT - m n Sexy Tight Ass z Naked z Ass Sexy Tight Ass